パリからのお客様/ a guest from Paris

f:id:miyuleilani:20150221180105j:plain
 
アーティストのSenoo Sayoさんがパリからディエブグにやって来た。Sayoさんは生き物が食べ物に変わっていく過程に興味があるらしく、動物の解体を追っていた。大都市では、すでに生きていた時代の原型を全くとどめていない肉の塊なんかがスーパーで売っている、そこに命があったことがまるで隠されているみたいに。その隠されてたような過程へのグリーティングカードを作っているのだと、Sayoさんは言っていた。
 
 
 
f:id:miyuleilani:20150225180312j:plain
 
Sayo Senoo, an artist based in Paris, has visited Diebougou. She 
is interested in the process of the transformation of life to food. In big cities, we find a chunk of meet that makes us impossible to imagine its form of origin, as if the fact that it was a life that has been killed has been tried to be hidden. Sayo says she is making greeting cards to invite people to that hidden process of transformation from a life to become a food. 
 
f:id:miyuleilani:20150221181250j:plain
 
彼女の興味の対象は、私がディエブグで感じた、自然の循環の在り方と近いなと思った。ディエブグのみんなに、東京ではパックに入った肉がずらーって並んで売ってるんだよって言ってもイマイチどういうことだかピンとこないようで、それは変だね、なんて言われる。ディエブグでは、みんな、肉が生きていて、殺されて、食べ物に変わってきたって知っている。当たり前に、知っている。
 
f:id:miyuleilani:20150221181740j:plain
 
Her object of attention is very close to the idea of circulation of life that I felt strongly in the life of people in Diebougou. Here even if I explain that we find packed meats in rows in supermarkets in Tokyo, people cannot imagine what that are like and may say, well it's weird. Here, everyone knows that meats were alive before, and have been killed for us to eat. Everyone does know that.
 
f:id:miyuleilani:20150226193854j:plain
 
自分をアーティストと呼ぶ人間がひとりしかいないディエブグに外部からアーティストが来てくれるのは大歓迎だ。外からのチカラはとても新鮮で大きな影響を与える。Sayoさんが来てくれて、みんなと話をして、ディエブグを好きになってくれて、とても嬉しい。私の愛するディエブグがSayoさんにいい影響を与え、そしてSayoさんがディエブグにいい影響を与える。これって最高。
 
f:id:miyuleilani:20150225180335j:plain
 
It means a lot to have visitors like her in Diebougou, where we can find only one person who presents himself as an artist. Powers from exteriors give us such new sensations. My loved Diebougou loved Sayo and she loved Diebougou. Isn't it awesome? 
 
f:id:miyuleilani:20150225180357j:plain